Do Česka přijel loni z ciziny rekordní počet návštěvníků, více také utráceli. Mířili hlavně do Prahy

Vogelová z CzechTourismu o loňské návštěvnosti Česka (zdroj: ČT24)

Do Česka přijelo loni rekordních 31,1 milionu zahraničních návštěvníků, meziročně o 11,7 procenta více. V tuzemských hotelech, penzionech, kempech a soukromí se jich z toho ubytovalo 12,2 milionu (tedy s aspoň jedním přespáním). Dalších 16,2 milionu byli jednodenní návštěvníci a 2,6 milionu cizinců byli tranzitující návštěvníci. Vyplývá to z výsledků aktuálního průzkumu agentury CzechTourism.

Zahraniční návštěvníci utratili podle odhadu 228 miliard korun, meziročně tedy o 22 miliard (10,5 procenta) více. 

Hlavními důvody návštěvy ČR jsou především nákupy a dovolená. „Praha je dlouhodobě atraktivní pro třetinu všech návštěvníků, jednodenní návštěvníci poté navštěvují především místa v blízkosti hranic, jako jsou horské oblasti,“ dodala Fišerová. Nákupnímu cestovnímu ruchu dominují destinace v blízkosti větších hraničních přechodů, jako jsou Aš, Folmava, Hodonín, Chomutov či Cheb.

Tři čtvrtiny turistů míří především do Prahy. S odstupem následují Brno, Český Krumlov, Karlovy Vary, Plzeň a lázeňská a turisticky zajímavá místa.

Z průzkumu vyplynulo, že více než devět z deseti návštěvníků bylo s návštěvou Česka velmi spokojeno (65 procent) či spíše spokojeno (30 procent).

„Pokud byly uváděny některé důvody nespokojenosti, pak se jednalo zejména o infrastrukturu a stav silnic, jazykovou nevybavenost, přístup obyvatel a ceny vybraných služeb,“ dodala ředitelka Institutu turismu agentury CzechTourism Markéta Vogelová.

Ta uvedla, že dříve byl při rozhodování turistů, kam jet na dovolenou, hlavní poměr ceny a kvality, v poslední době je to pak hlavně bezpečnost. „Česká republika je vnímána nejen jako bezpečná, ale tak jako přátelská země,“ uvedla Vogelová pro ČT.

Dodala, že marketingové akce jsou cíleny spíše na bonitní klientelu, na ty, kteří tu utrácejí více. To se pak promítá do příjmů z cestovního ruchu. Vogelová také uvedla, že návštěvníci se zajímají nejen o poznání památek, ale stále více také o gastronomii, kulturu či nákupy.   

Vydáno pod