K výrobě čisticích prostředků či kondomů si britská firma přidá za téměř půl bilionu i dětskou stravu

Britský výrobce spotřebního zboží Reckitt Benckiser Group, pod kterého spadají značky jako Dettol, Vanish, Nurofen nebo Durex, koupí za 16,6 miliardy dolarů (421,5 miliardy korun) amerického výrobce dětské stravy Mead Johnson Nutrition. Pro britskou firmu akvizice otevírá novou oblast trhu a posílí její pozici v Asii a v USA.

Reckitt Benckiser za jednu akcii Mead Johnson zaplatí 90 dolarů, což představuje zisk téměř 30 procent ve srovnání se závěrečnou cenou akcií z minulého týdne, den předtím, než Reckitt svůj zájem o koupi Mead Johnson oznámil. Včetně dluhu je hodnota dohody 17,9 miliardy dolarů.

Společnost Mead Johnson se v roce 2009 oddělila od výrobce léků Bristol-Myers Squibb a má silnou pozici v Latinské Americe a v Asii, tedy v regionech s rychle rostoucí populací. Mimo jiné vyrábí dětskou výživu Enfamil. Tržby společnosti Mead Johnson loni dosáhly 3,7 miliardy dolarů.

Portfolio Reckittu je široké

Reckitt má tržní hodnotu kolem 48 miliard liber (1,5 bilionu korun) a vyrábí širokou škálu spotřebního zboží, od kondomů Durex, přes čisticí prostředky Cillit Bang, produkty pro péči o nohy Scholl až po léky proti bolesti Nurofen. Jeho aktivity v oblasti potravinářství jsou však nízké a firma nevlastní žádný majetek v oblasti dětské stravy, napsala agentura Reuters.

V poslední době se Reckitt výrazně zaměřuje na produkty související se zdravím. Akvizice má pomoci firmě stát se lídrem v oblasti produktů pro zdraví spotřebitelů. Dohodu ještě musí schválit akcionáři obou společností a regulátoři.