Prodejci obuvi rostou: Humanic i Deichmann hlásí vyšší tržby

Prodejce obuvi Humanic CZ hlásí třetí rok po sobě růst tržeb, meziročně se zvýšily o dvě procenta na 877,5 milionu korun. Zisk rostl o více než polovinu na 23,2 milionu korun, ačkoliv se počet prodejen snížil na 29. Přesto chce společnost dál expandovat a získat větší podíl na českém trhu, kde je jedničkou konkurent Deichmann. Ten oznámil výsledky už dříve: loni zvýšil tržby z prodeje zboží o čtyři procenta na 1,95 miliardy korun a počet prodejen vzrostl na 110.

Humanic loni zavřel prodejnu v Ústí nad Labem, na konci roku se uzavře pražská prodejna na Harfě. Naopak se znovu otevřela prodejna v nákupním centru Nový Smíchov a do nových prostor se přestěhoval Humanic v brněnské Vaňkovce.

„V nově otevřených prodejnách funguje krabicový styl prodeje, který je současným trendem a je přehlednější. V regále jsou krabice s botami všech velikostí a je vystaven jeden či dva půlpáry,“ uvedl jednatel Reinbert Kager.

V plánu bylo spustit po pozitivních zkušenostech v Rakousku a Německu internetový obchod, zatím si však obuv od Humanicu na internetu koupit nelze, je pouze možné si ji rezervovat a v obchodě vyzvednout.

Deichmann otevřel osm nových prodejen

Největší prodejce obuvi v Česku Deichmann-obuv loni zvýšil tržby z prodeje zboží o čtyři procenta na 1,95 miliardy korun. Zisk vzrostl o 17 procent na 207 milionů. Firma pokračovala v expanzi a díky osmi nově otevřeným prodejnám jich měla na konci loňského roku 110, vyplývá z výroční zprávy.

Růst tržeb se podařil především díky nově otevřeným prodejnám. Celkový počet prodaných párů bot činil 3,7 milionu. „Kromě nově otevřených prodejen jsme také zmodernizovali devět starších. I nadále chceme naši prodejní síť rozšiřovat,“ uvedl ve zprávě jednatel Karel Madzia. Letos se síť rozšiřovala o něco pomaleji než loni. Od roku 2014 také v Česku funguje internetový prodej, který se snaží Deichmann stále posilovat. 

Vydáno pod