Využívání on-line formy inzerence je stále častější. Nejvíce zadavatelé v loňském roce investovali do bannerové (display) reklamy. Oproti roku 2014 však zaznamenala pokles o šest procent na 6,65 miliardy korun. Naopak investice do reklamních sítí, které zahrnují reklamu ve vyhledávání a v obsahových sítích, se zvýšily o 18 procent na 5,85 miliardy korun.
Nejvíc peněz jde do televize a tisku
V letošním roce se podle výzkumu Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) očekává, že internetová reklama poroste o 11 procent, podobně optimistický byl ale i závěr minulého výzkumu, který v roce 2015 čekal růst třináct procent.
Nejvíc prostředků na reklamu stále míří do televize, a to 35,5 miliardy korun. Drží si tak téměř 45procentní podíl na trhu. Tisk loni za inzerci inkasoval 17,9 miliardy korun a rozhlas 6,4 miliardy korun. Podle zástupců SPIR je patrný dlouhodobý trend růstu inzertních výdajů do internetové reklamy a v posledních třech letech dochází i k navyšování investic do televizní reklamy. Propagace v tisku naopak stagnuje.