Aegon se dlouhodobě snaží posilovat své zkušenosti s prodejem finančních produktů on-line. Kvůli tomu zřídil fond privátního kapitálu Transamerica Ventures, který skupině již několik let pomáhá s vyhledáváním příležitostí v digitálním prostředí. „Tento krok urychlí realizaci naší strategie v regionu. Naším cílem je využít příležitostí vyplývajících z technologické platformy a know-how v oblasti FinTech, které Chytrý Honza má,“ uvedl generální ředitel Aegonu pro střední a východní Evropu Gabór Kepecs.
Osobní prodej finančních produktů podle expertů už nestačí a velká část dříve konzervativního odvětví se přesouvá z kamenných poboček na internet. „Chytrému Honzovi se vstupem silného partnera podařilo zhodnotit dlouholetou práci,“ uvedl ředitel Chytrého Honzy Jiří Paták.
„Společnosti poskytující on-line finanční služby zažívají posledních pět let obrovský růst a tento trend by měl dále pokračovat. Společnost Chytrý Honza by tak mohla být ohodnocena na zhruba 500 milionů korun. Tento odhad je dán současnou valuací obdobných zahraničních firem a podle obratu zprostředkovaných produktů společnosti Chytrý Honza za období 2012 až 2014.“
František Bostl
Chytrý Honza se za šest let stal nejrychleji rostoucím brokerem z deseti největších zprostředkovatelů na českém trhu. V roce 2015 dosáhly tržby společnosti 370 milionů korun. Díky zahraniční expanzi plánuje firma v nejbližších letech přesáhnout hranici tržeb ve výši jedné miliardy korun. Firma nabízí srovnání finančních produktů a služeb desítek finančních institucí působících v Česku. Od svého vzniku v roce 2009 získala přes tři sta tisíc zákazníků.
Mezinárodní finanční koncern Aegon patří mezi největší světové společnosti v životním pojištění, penzijním připojištění a správě aktiv. Působí ve více než 20 zemích Ameriky, Evropy a Asie. V Česku zahájil Aegon obchodní činnost v dubnu 2005 jako specialista na prodej především investičního životního pojištění.