Krizové řízení Tatry skončilo. Nový ředitel má zdvojnásobit výrobu

Krizové řízení kopřivnické automobilky Tatra, která byla před dvěma lety na pokraji zániku, skončilo. Krizového manažera Petra Karáska střídá nový generální ředitel Martin Bednarz. Tatra tvrdí, že je již stabilizovaná a perspektivní. Do roku 2020 chce zdvojnásobit produkci vozů na téměř dva tisíce ročně.

Martin Bednarz
Zdroj: ČTK Autor: Jaroslav Ožana

Nový generální ředitel automobilky Martin Bednarz, který byl dosud šéfem výroby, chce, aby byla Tatra globálním dodavatelem speciálních a inovativních podvozků nákladních vozidel. Příznivé perspektivy Tatry potvrzuje návrat na indický trh, kam bude dodávat hotová a rozložená vozidla i náhradní díly. Aktuálně uzavřela také smlouvu na vojenské podvozky do Egypta za několik desítek milionů eur.

Firma chce ročně investovat 300 milionů

„Cílem je maximálně využít výrobní kapacitu a do roku 2020 zdvojnásobit výrobu nákladních aut oproti letošnímu roku. Proto musíme v následujících letech investovat do nových technologií a opravy a rozvoje kopřivnického areálu přes tři sta milionů ročně,“ uvedl Bednarz, který je absolventem ekonomické fakulty ostravské technické univerzity.

Automobilce hrozila v roce 2013 insolvence. Teď má nejhorší za sebou. Už loni, kdy prodala asi osm set padesát vozidel, vykázala zisk téměř čtyři sta milionů. Letos jich je téměř devět set, plán na příští rok tisíc tři sta. „Společnost byla zachráněna. Funguje, má základy pro další rozvoj a generuje akcionářům první zisky,“ shrnul bývalý krizový šéf Petr Karásek. Ocenil roli vlastníků, kteří si podle něho nevzali z firmy ani korunu a všemi prostředky podporovali její záchranu a rozvoj.

Video Události v regionech (Ostrava)
video

Tatra má nové vedení. Krize skončila

Majitelé: Tatra je česká a takovou zůstane

Automobilka, která zaměstnává asi tisíc lidí a dalších pět set pracuje pro dceřiné společnosti, aktuálně shání nové specialisty do výroby. Zadluženou automobilku získala roku 2013 v dražbě za necelých sto osmdesát milionů společnost Tatra Trucks, která patří českým podnikatelům Jaroslavu Strnadovi a René Materovi.

Majitelé odmítli, že by se chystali prodat továrnu Číňanům, kteří se o ni nedávno začali zajímat. „Pevně věřím, že Tatra, která je nyní ryze českou firmou, takovou zůstane i do budoucna,“ uvedl spolumajitel Tatry René Matera.