Podnikatel, který není na internetu, jako by nebyl – i tak by se daly shrnout rady českým podnikatelům od Davida Sneddona, obchodního ředitele ve společnosti Google pro Německo, Rakousko, Švýcarsko a střední a východní Evropu. V rozhovoru pro ČT24 prohlásil, že podniky, které internet využívají, rostou několikrát rychleji.
Podnikání přes internet? Češi mají co dohánět, říká jeden z šéfů Googlu
„Jako první začaly digitálně expandovat do zahraničí velké firmy jako Amazon nebo Expedia. Zkrátka velké americké podniky, které na internetu obchodují,“ říká Sneddon, jedním dechem ale dodává, že dnes podnikají na internetu i malé lokální firmy. Otevírají si například e-shopy nebo fungují jako poskytovatelé služeb pro cestovatele.
Sneddon upozorňuje na to, že ty podniky, které investují do digitálních nástrojů, mají tendenci růst čtyřikrát rychleji než ostatní. A zároveň firmy, které se rozšíří i na zahraniční trhy, rostou dvakrát rychleji než ty, co zůstanou doma.
Češi internet zatím plně nevyužívají
A právě tohle je oblast, ve které české firmy zaostávají. „Na celosvětovém exportu se Češi podílejí 1,1 procenta, ale jen dvěma desetinami procenta se podílí na digitálním exportu, tedy na vývozu digitálních produktů a služeb. To je docela velká disbalance,“ dodává Sneddon.
Obchodní ředitel německého Googlu ale říká, že nikdy není příliš pozdě. Doba internetu totiž rozhodně není u konce. Obrovskou příležitostí pro české podnikatele tak podle něj může být rozšiřování internetu v mobilech. A vůbec přitom nezáleží, zda firma působí v oboru spjatém s internetem – obchodovat na něm může tak jako tak.