Mobilnímu operátorovi O2 dopoledne v části republiky přestala fungovat síť. Nebylo možné se dovolat, připojit k internetu a nedostupné byly z této sítě také tísňové linky záchranářů. Komplikace se týkaly zákazníků v Praze a ve středních Čechách a také na jihu a západě republiky. Jako omluvu pošle O2 za každý neuskutečněný hovor korunu na dobročinné účely.
Omluva O2 za dvouhodinový výpadek: 1,2 milionu na charitu
Na nemožnost volání z mobilů, ale i pevných linek nebo připojení k internetu si na facebookové stránce O2 se stěžovaly desítky lidí. Podle vyjádření firmy postihla zákazníky porucha mobilní sítě v jižních, západních a středních Čechách a části Prahy. Někteří lidé ale hlásili problémy i na Moravě.
Potíže byly se spojením hovorů i připojením k mobilnímu internetu. Příčinu výpadku operátor zjišťuje. „Měli jsme výpadek, který byl způsobený přerušením optického kabelu při revizních pracích. K přerušení došlo po osmé hodině a po dvou hodinách bylo vše obnoveno,“ uvedla mluvčí operátora Lucie Pecháčková.
Lidé se nedovolali ani na linky záchranky, policie a hasičů. „Ti, kteří se na tísňovou linku nemohou dovolat, musí ze svého mobilního telefonu vyndat SIM kartu. Na tísňovou linku 112 se totiž lze dovolat i bez SIM karty a hovor bude standardně odbaven,“ radila mluvčí Hasičského záchranného sboru ČR Nicole Zaoralová. Telefon bez karty si totiž najde prvního dostupného operátora, a ten už linku spojí.
O2 zákazníkům doporučuje, aby si po čase restartovali telefony, aby případně již opravený systém mohl naběhnout.
Záchranky sáhly po pevné lince
„Operátorky krajské záchranné služby v Karlových Varech potvrdily, že dnes přijaly méně hovorů, než bylo obvyklé,“ informoval krajský zpravodaj ČT Antonín Bruštík. „Jedna z posádek karlovarské záchranné služby se kvůli výpadku až se zpožděním dokázala spojit s oddělením emergency karlovarské nemocnice, u dalších sanit technici problém vyřešili prostřednictvím pevných linek.“
O2 je jednou z největších telekomunikačních firem v České republice. Mobilní služby od O2 využívalo ke konci června 2015 celkem 4,945 milionu zákazníků a počet zákazníků smluvních služeb činil 3,252 milionu. Internet v mobilu používalo díky rozvoji vysokorychlostních sítí 1,5 milionu zákazníků a počet zákazníků pevného internetu xDSL dosahoval 799 000. Na trhu virtuálních operátorů měla firma 60 procent. Majoritní podíl přes 85 procent v O2 vlastní investiční skupina PPF.