Soud zakázal T-Mobilu reklamu vtipkující o O2

Praha - Městský soud v Praze v rámci předběžného opatření zakázal společnosti T-Mobile používat reklamu, ve které vtipkuje na účet konkurenční Telefóniky O2. Reklamou na službu Mých5 se sloganem "I modří už vědí, že na síti nezáleží" v tradiční modré barvě O2 se T-Mobile podle soudu dopustil nekalé soutěže. Uvádí to v rozhodnutí, které má ČTK k dispozici.

Podle mluvčí T-Mobile Martiny Kemrové soud v převážné části návrh na vydání předběžného opatření odmítl. Zamítl navrhovaný zákaz používání slovního spojení „I modří už vědí“, slova „kyslík“ a šíření této reklamy prostřednictvím pojízdných vozů.

S výkladem zbývající části rozhodnutí soudu firma nesouhlasí a bude podle Kemrové žádat soudní přezkum. „Nadále trváme na našem původním stanovisku, že hlavním cílem kampaně je předat sdělení, že T-Mobile nabízí službu, která není omezena pouze na naši vlastní síť, ale naopak umožňuje zákazníkům volat za zvýhodněnou cenu do všech sítí, avšak bez jakéhokoli hodnocení či srovnávání se s konkurencí a jejich službami,“ dodala.

Podle Telefóniky odkazuje reklama T-Mobilu na vulgární vtip zveřejněný před lety v satirickém časopise Sorry a neduživého vojína Kyslíka z televizního seriálu Chlapci a chlapi s cílem parodovat její vizuální styl. Firma by měla do začátku ledna podat na T-Mobile žalobu.

Mobilní operátoři ve svých reklamách na konkurenci útočili již v minulosti. Vodafonu se na jaře nelíbila reklama T-Mobilu na srovnání tarifů pro firemní zákazníky, loni před Vánoci naopak Vodafone nasazoval na konkurenční billboardy parohy ze své reklamní kampaně s falešnými soby.

Vydáno pod