O „first moment“ zájezdy je velký zájem

Praha – Cestovní kanceláře začaly v úvodu roku nabízet letní dovolené. Loni prodaly třetinu z celkového počtu 2,2 milionu zájezdů jako tzv. first moment. Zájem o dovolené po Novém roce neochladl ani přes nejistotu občanů ohledně dopadů daňové reformy.

„I přes růst cen v začátku roku zaznamenáváme růst zájmu o zájezdy na první moment,“ uvedl Stanislav Zíma, marketingový ředitel Exim Tours. Ekonom Pavel Neset si myslí opak: „V souvislosti s daňovou reformou budou občané při svých výdajích spíše opatrnější, počkají si, jak na ně reforma v prvních měsících roku skutečně dopadne.“ Dodal ale také: „Dovolená je v Česku to, co si občané nechtějí odpouštět.“

Průměrná cena letošního zájezdu by měla odhadem vzrůst o 700 korun. „Taková částka určitě nebude u klientů rozhodovat o tom, jestli dovolenou ano, nebo ne,“ okomentoval Zíma. „Češi jsou dnes zabezpečeni a místo majetků hledají zážitky,“ dodal. „Češi jsou vybíraví klienti a chtějí konkrétní služby, nejširší nabídka je právě teď, odpovídá tomu i aktuální zájem o first momenty,“ uzavřel Zíma. Nejprodávanějšími zájezdy tohoto typu jsou letecké zájezdy do Středomoří, do Turecka, Tunisu a do Egypta.