Luxusní dovolená stojí Čechy přes 100 tisíc korun

Praha – S největšími cestovními kancelářemi vycestovala loni polovina Čechů. Velký zájem je také o first minute zájezdy. Nezřídka jsou dovolené kupovány v jiných měnách než korunách a Češi se nebojí ani odletů ze zahraničí. O nových marketingových strategiích si ve Studiu ČT24 povídali Jaromír Beránek a Jan Papež.

„First minutů“ se loni prodala třetina z celkového počtu letních dovolených. „Je to mimo jiné proto, že u nás roste zájem o tzv. all inclusive dovolené a těch je na první moment nejširší nabídka,“ vysvětlil nárůst analytik cestovního ruchu, ředitel MAGConsulting Jaromír Beránek.

„Cestovní kanceláře zase velmi oceňují skutečnost, že mají dopředu zaplněná místa,“ nepopřel Jan Papež, tiskový mluvčí Asociace cestovních kanceláří.

Stále více dnes Češi využívají příznivého kurzu koruny vůči světovým měnám. „Řada velkých cestovních kanceláří umožňuje našim občanům nakupovat zájezdy v eurech,“ potvrdil Beránek.

Objevují se i nové nabídky našich agentur. „Před několika lety vyjíždělo prostřednictvím zahraničních cestovních kanceláří okolo 50 tisíc Čechů a využívali i odletů ze zahraničních letišť, dnes je zájem o takovéto zájezdy poloviční,“ pozoruje Beránek. Mimo jiné je to proto, že na poptávku našich občanů začaly slyšet i české cestovní kanceláře a především řadu zimních dovolených nabízejí s odlety ze sousedních zemí. „K tomu velmi zajímavou službou je třeba možnost parkování Čechů na zahraničních letištích po dobu jejich dovolených zdarma,“ doplnil Beránek.

Inflace Čechům chuť po dovolené nezkazí. „Stále více žádají náročné dovolené, např. velmi atraktivní se stává safari,“ zmínil zajímavý cíl českých turistů Papež. „Světová organizace cestovního ruchu definuje pojem luxusní zájezd a ten v přepočtu na koruny stojí více než 100 tisíc,“ upozornil Beránek. Stále více si češi mohou takovéto zájezdy dovolit.

„Velká šestka, šest největších cestovek, bude dále sílit a menší kanceláře budou nabízet stále specializovanější zájezdy,“ odhadl vývoj na trhu Papež. Velké cestovní kanceláře začínají nabízet slevy na dítě, v případě, že jedou i jen s jedním rodičem. „Další nové marketingové strategie se snaží více cílit třeba na důchodce nebo mladé lidi,“ dodal. Tomu menší cestovky nemohou konkurovat.