Vinou chybného účtování přišla KB o 200 milionů korun

Praha - Až o 200 milionů korun přišla v průběhu čtyř let kvůli chybě ve svém informačním systému Komerční banka. Uvádí to týdeník Euro ve svém dnešním vydání. Banka některým jiným finančním ústavům účtovala nižší poplatky, než měla v sazebníku, haléřové rozdíly ale vzhledem k množství transakcí narostly do stamilionů. Banky už jednají o finančním vyrovnání.

Podle mluvčí banky Romany Ondrůškové se chyba v účtování netýká běžných klientů. Těm byly poplatky účtovány v souladu s platnými sazebníky. Jednalo se o poplatky mezi bankami. Příčinou bylo chybné nastavení IT systémů. „Nyní je účtování mezibankovních poplatků v našem systému již nastaveno správně,“ uvedla.
Nesprávně byly nastaveny systémy, které komunikují s karetní asociací Visa. Které banky měly zvýhodněné poplatky, to Komerční banka nechtěla zveřejnit. Podle týdeníku jde o Českou spořitelnu a Raiffeisenbank, s nimiž už Komerční banka jedná o vyrovnání.
„Pokud jde o výši vzájemného vyrovnání, výsledná částka bude určena teprve na základě konečných podkladů. Jde o velmi nízké rozdíly u velkého množství karetních transakcí,“ řekla Euru Pavla Plachá z firemní komunikace spořitelny. Chyba se podle ní týká mezibankovního poplatku, který platí banka obchodníka přijímajícího platební kartu bance, jež tuto platební kartu vydala.
Komerční banka patří k největším českým finančním ústavům. Jejím většinovým vlastníkem je francouzská Société Générale, která vlastní přes 60 procent akcií. Za tři čtvrtletí loňského roku banka zvýšila čistý konsolidovaný zisk meziročně o 19,4 procenta na 8,14 miliardy korun.