Značku Czech Made znovu získaly lázeňské oplatky a víno Müller Thurgau

Praha - Používání značky Czech Made, která označuje kvalitní produkt či zboží, obhájily dva české výrobky. Jedná se o bílé víno Müller Thurgau od společnosti Znovín Znojmo se sídlem v Šatově a Lázeňské oplatky Bohemia oříškové a čokoládové, které vyrábí firma Miroslava Makala z Kolína. Certifikát propůjčující produktům možnost využívat označení Czech Made dnes převzali zástupci úspěšných firem na konferenci o rozvoji obchodu Retail Summit 2008.

Aby mohl produkt usilovat o získání značky Czech Made, musí splňovat náročné bezpečnostní a hygienické požadavky. Důležitá je také spokojenost zákazníků a vliv výroby na životní prostředí. Značku propůjčuje již od roku 1993 Sdružení pro Cenu České republiky za jakost, a to vždy na dva roky.

Bílé víno Müller Thurgau ze Znovínu má právo používat značku Czech Made již od roku 1994. Od té doby ji získává neustále. Lázeňské oplatky Bohemia ji používají rovněž nepřetržitě od roku 1996.

Jak uvádí Sdružení pro Cenu České republiky za jakost na svých internetových stránkách, víno Müller Thurgau je nejvýznamnější odrůdou Znojemska. Jde o víno bílé s příjemnou lahodnou chutí, s nižším obsahem kyselin a jemným aroma po vanilce a muškátu. Typická je pro ně jemná hořčinka na konci jazyka. Odborníci doporučují podávat tuto přes 100 let starou odrůdu zejména k sýrům.

Lázeňské oplatky Bohemia - oříškové a čokoládové - mají podle sdružení tvar klasických lázeňských oplatek. Při jejich výrobě se klade důraz na přesné dodržování původní receptury a technologického postupu. Dokladem stálé a vysoké kvality produktu je fakt, že téměř celá produkce směřuje již řadu let do zahraničí jednomu dominantnímu odběrateli.