Češi jsou přesyceni reklamou

Praha - Pocit přesycenosti reklamou loni u Čechů opět vzrostl. Vyplývá to z výsledků průzkumu agentury Factum Invenio uskutečněného ve spolupráci s Asociací komunikačních agentur, České marketingové společnosti a Českým sdružením pro značkové výrobky. Vůbec nejvíce se lidé cítí být přesyceni reklamou na komerčních televizních kanálech a letáky ve schránkách. Značně také ve srovnání s loňským rokem zesílil negativní postoj Čechů k reklamě související s dětskými televizními pořady, vyplývá z průzkumu.

Podle ředitele Factum Invenio Jana Herzmanna lidé obecně přijímají reklamu jako něco, co je součástí moderního života, jako fenomén, na který si přece jen zvykli, i když z něj nejsou úplně nadšení. „Jsou ovšem některé kanály nebo nosiče komunikace, které jsou přesycené reklamou, alespoň jak to vidí veřejnost. To jsou jednak komerční televize a jednak schránky, do kterých podle názoru veřejnosti přichází příliš mnoho reklamních letáků,“ řekl ČTK
a Rádiu Impuls Herzmann.
 
Co se týče Novy, podle průzkumu má 83 procent respondentů pocit, že reklamy na největší soukromé televizi je příliš; to je o čtyři procenta více než ve stejném průzkumu na začátku loňského roku. Podle 15 procent lidí je jí přiměřeně, pouze procento míní, že by jí mohlo být více. U Primy má pocit přílišného množství reklamy 76 procent lidí, tedy rovněž o čtyři procenta více než loni. Pětina jej vnímá jako přiměřené, stejně jako u Novy procento míní, že by reklamy mohlo být více. V případě České televize bez procenta rovná polovina míní, že reklamy je příliš mnoho, což je také o čtyři procenta více než loni. Celkem 46 procent lidí má pocit, že je jí přiměřeně. Tři lidé ze 100 míní, že by reklamy mohlo být více. Na rozdíl od komerčních TV je ale prostor pro reklamu výrazně omezen zákonem.
 
U letáků si 69 procent lidí myslí, že jich je ve schránkách moc, čtvrtina považuje množství za přiměřené. U časopisů považuje reklamu za příliš intenzivní 45 procent lidí, což je stejně jako podíl lidí, kteří ji vnímají jako přiměřenou.