ČEZ zahájil kampaň namířenou proti konkurenci

Praha - Elektřina zdražuje a dá se na ní čím dál víc vydělat. Energetické firmy proto válčí o zákazníky. Jako první vyrazil do boje ČEZ. V kampani za 20 milionů, jejíž první hodnocení jsou rozporuplná, míří přímo na své největší konkurenty - E.ON a Pražskou energetiku (PRE).

Slogany jako NejsmE ONi a NePREplácejte účty mohou lidé vidět na billboardech u silnic nebo třeba v novinách. ČEZ srovnává pouze jeden svůj tarif, kde jeho cena vyjde letos nejlevněji. Podle mluvčího Pražské energetiky Petra Holubce to ale zdaleka neplatí pro všechny produkty. „Nemají pravdu, že jsou nejlevnější. Nejlevnější je nová konkurence, takzvaní nezávislí obchodníci, kteří jsou na trhu,“ oponuje.

ČEZ se zaměřil hlavně na klienty největších rivalů, kterými jsou právě PRE spolu s E.ONem. Nejsilnější kampaň proto zřejmě zažije Praha, Jižní Čechy a Jižní Morava, tedy regiony, kde ČEZ není dominantní. „Nebereme to jako nějaký, v uvozovkách, válečný akt. Je to zkrátka konkurenční boj a je na zákaznících, aby si vybrali podle té či oné nabídky,“ říká mluvčí E.ONu Vladimír Vácha.

Češi mají možnosti vybrat si svého dodavatele elektřiny už od ledna 2006. Zatím ho však změnilo minimum domácností, podle odhadů jen pár desítek tisíc. Experti radí, že o změně se vyplatí uvažovat domácnostem, jejichž roční účty za proud dosahují desítky tisíc korun. Nikdo však nezaručí, že i za rok bude jiný dodavatel stejně výhodný jako letos.
Podle mluvčí ČEZ Evy Novákové firma v minulosti zákazníky spíše ztrácela. Tento trend chce nyní zvrátit. Způsob, který si k tomu vybrala, je však kontroverzní.

Takzvaná srovnávací reklama v minulosti několikrát skončila u soudu, i když oficiálně zakázaná není. „Pokud budu citovat z etického kodexu, tak reklama nesmí útočit na jiné produkty, inzerenty nebo reklamy. Pokud bychom tedy měli dodržovat tento etický kodex, tato reklama je opravdu neetická,“ zdůrazňuje člen Rady pro reklamu Ivan Douda.

Kdokoliv si tak může na reklamu ČEZ stěžovat. Firmy, proti kterým je zaměřena, ale zatím pouze analyzují situaci. Rozhodně prý nechystají žádnou antikampaň.

Vydáno pod