Škoda Auto se rozhodla dál jezdit Tour de France

Praha – Mladoboleslavská automobilka se přes dopingové skandály na letošní Tour de France rozhodla, že prodlouží sponzorskou smlouvu s největším cyklistickým závodem na světě. Škoda Auto byla letos čtvrtým rokem oficiálním automobilem závodu a jedním z největších sponzorů.

Během letošního ročníku odstoupila ze závodu řada dopujících cyklistů a sponzoři zvažovali zrušení smluv a úplný odchod z tohoto sportu. Německé televizní stanice přestaly závod vysílat. Adidas či T-Mobile nakonec v soutěži zůstávají, o smlouvy přijdou jen dopující sportovci. Hlavního sponzora však nenašel například bývalý tým Lance Armstronga Discovery Channel a v Tour de France končí. „My sponzorujeme Tour de France, ne jednotlivé týmy a závodníky,“ řekl předseda dozorčí rady automobilky Vratislav Kulhánek.

Počátek spolupráce Škody Auto s Tour de France se datuje od roku 2004. Její vozy každoročně přepravují organizátory a novináře během závodu a reklamy společnosti se staly nedílnou součástí obrázků ze slavného závodu. Podnik dohodu uzavřel s cílem proniknout více do povědomí Francouzů i lidí z dalších zemí, jako jsou Španělsko nebo Itálie, kde je cyklistika velmi sledovaný sport.

„Pro nás je obchodní efekt velmi důležitý a výrazný pro zvýšení známosti značky. Dopingové aféry časem vyšumí a Tour de France zůstane,“ dodal Kulhánek.