Nejlepší reklamy vyráběla loni agentura EURO ESCG

Praha - Reklamní Agenturou roku 2007 se v soutěži pořádané odborným týdeníkem Strategie ve spolupráci s Asociací komunikačních agentur (AKA) stala Euro RSCG, která tak obhájila své vítězství z předchozího ročníku. V soutěži zvítězila celkově počtvrté. Mediální agenturou roku 2007 se stala společnost OMD. Trendům v reklamním průmyslu se věnovalo i vysílání ČT.

„Soutěží je spousta, ale ta naše je jiná, posuzuje objektivní kritéria,“ pochlubil se šéfredaktor časopisu Strategie, pořadatele soutěže, Václav Sochor.

Výběr nejlepší reklamní agentury má svůj specifický postup. „Jde vlastně o soutěž složenou z několika turnajů. Zkoumá se, jak která agentura uspěla na festivalech u nás i v zahraničí, dále jejich výkonnost, obrat a také názory ředitelů marketingu velkých českých firem na konkrétní reklamy,“ popsal kritéria pro výběr vítěze ředitel Asociace českých reklamních agentur Jiří Janoušek.
 
Reklamní průmysl v Čechách je ve velké míře ovlivňován mediálním trhem, shodli se hosté ve studiu, vypíchli také charakteristický znak reklam u nás. „Česká reklama je vtipná, vtip u nás funguje. Vtip ale nesmí přebít reklamní vzkaz,“ myslí si kreativní ředitel Martin Charvát z Mark BBDO.

Zástupce vítěze soutěže, EURO ESCG, Dejan Štajnberger si ale myslí, že reklama je na celém světě stejná, kvalita té české je dle něj nerozeznatelná od světové konkurence. Spíše se v současnosti hledá ta správná forma reklamy. „Trendem je najít nějaký nový reklamní prostor, levnější než televize,“ představil hlavní směr své aktivity Štajnberger. A jaká reklama je nejlepší? „Můžete dělat reklamu z hlavy do hlavy, z hlavy do srdce a nebo ze srdce do srdce, ta je pak nejlepší,“ přirovnal Štajnberger.