Česká spořitelna zaznamenala další útok podvodníků

Praha - Internetové útoky na účty klientů České spořitelny (ČS) pokračují. Banka dnes informovala o dalším pokusu získat data klientů, a to tentokrát s pomocí falešného e-mailu zneužívajícího adresu Stavební spořitelny ČS burinka@sscs.cz. Před několika dny zkoušeli podvodníci získat data klientů finančního ústavu i s pomocí internetové domény České národní banky.

E-mail působí dojmem, že jej odeslala stavební spořitelna. Obsahuje odkaz na podvodnou internetovou stránku, pomocí které se snaží podvodníci získat přístupová data do internetového bankovnictví a PIN k platební kartě. Spořitelna znovu zdůrazňuje, že o takovýchto věcech s klienty pomocí elektronické pošty zásadně nekomunikuje.    

„Česká spořitelna ani Stavební spořitelna České spořitelny žádnou zprávu klientům nerozesílala. Proto prosím na e-mail nereagujte a nezadávejte žádné požadované údaje,“ informovala banka na svých stránkách.     

Česká spořitelna, banka s největším počtem klientů v tuzemsku, se stala v posledních týdnech opakovaným terčem podvodných mailů, tzv. phishingu. Podle mluvčí Kristýny Havligerové zaznamenala několik desítek klientů, kteří na předchozí útoky reagovali, a několik lidí, jimž již peníze z účtu zmizely. „Jednalo se o ty, kteří zadali informace ke své platební kartě. S ní následně byly provedeny platby na internetu,“ popsala.