Češi se stále více pojišťují přes internet

Praha - Stále více Čechů využívá možnosti uzavřít pojistku prostřednictvím internetu. Láká je především nižší pojistné, které jsou firmy působící v tomto oboru schopny poskytovat díky nižším nákladům, do nichž není třeba započítávat platy agentů a výdaje spojené s provozem kamenných poboček.

Předním hráčem na českém trhu s pojištěním uzavíraným přes internet je společnost Direct, která se specializuje na pojištění motorových vozidel. Za necelý rok svého fungování již získala více než 17 tisíc klientů. „Český trh má velký potenciál, který hodláme využít. Pojištění motorových vozidel je jen začátek, v budoucnu nabídneme také další pojistné produkty vhodné pro přímý model prodeje,“ podtrhla generální ředitelka firmy Zdenka Pelikánová. Mělo by se podle ní jednat zejména o cestovní pojištění a pojištění domácností.

Odborníci ale upozorňují na to, že i přes současný rozmach má přímé pojištění do úspěchů, které zaznamenává například internetové bankovnictví, ještě velmi daleko. Svědčí o tom i výše předepsaného hrubého pojistného. Zatímco Česká pojišťovna, která využívá při uzavírání smluv především klasické zdroje, dosáhla v tomto ukazateli za rok 2007 téměř 6 miliard Kč, předepsané hrubé pojistné společnosti Direct činilo pouze 26,5 milionu korun.