Škoda Auto investuje v České republice v příštích letech 55 miliard korun

Mladá Boleslav - Automobilka Škoda Auto do roku 2010 výrazně rozšíří a modernizuje své závody v Kvasinách a Vrchlabí. V Kvasinách bude vedle Roomsteru a Superbu nově vyrábět i SUV vůz Yeti. Modernizovaný vrchlabský závod se bude ucházet o výrobu nových vozů, které koncern Volkswagen představil na frankfurtském autosalonu. Výrobu Octavií pomůže Škodě navýšit závod Volkswagen v Bratislavě. ČTK to dnes oznámila Škoda Auto.

„V příštích letech chceme v České republice investovat asi 55 miliard korun. Závod v Kvasinkách bude ještě rozšířen a závod ve Vrchlabí bude kompletně přestavěn, včetně nové lakovny. V Mladé Boleslavy se pak rozšíří motorárna a vývojové centrum,“ popisuje změny Martin Jahn, člen představenstva a personální ředitel Škody Auto. Závod ve Vrchlabí by přitom měl být rozšířen tak, aby vyráběl i vozy jiných koncernových značek. Během pěti let tak koncern vytvoří stovky pracovních míst.

Vysoká zaměstnanost v České republice však může být problémem, a tak musí Škoda Auto navazovat spolupráci se školami, tlačit na vládu, aby zvyšovala úroveň technických škol, a investovat do vzdělávání vlastních zaměstnanců. Podle Jahna by se měl také změnit systém sociálních dávek tak, aby všichni byli motivováni jít pracovat. Přesto se Česká republika již neobejde bez zahraničních zaměstnanců.

V současné době rekordně rostou ceny ropy, otázkou tedy je, proč se Škoda Auto chystá vyrábět nový vůz třídy SUV, která úsporností zrovna nevyniká. Jahn vysvětluje: „V této kategorii je Yeti vozidlem malým, to znamená i úspornějším. V tomto smyslu je Yeti naším přispěním do problému s emisemi CO2. Je to totiž malý terénní vůz, který bude mít emise výrazně menší než velké terénní vozy.“

Škoda Auto se v současnosti snaží vyrábět vozy s osobitým designem, který by měl vzbuzovat emoce. A zdá se, že se tento cíl daří naplňovat. Nový typ Octavie se stal velmi úspěšným po celém světě – v Evropě, Rusku i Číně. Prodej automobilů Škoda tak ve světě stoupá. Zároveň s ním stoupá i výroba a plánuje se, že by automobilka v roce 2010 měla vyrábět až milion vozů ročně. Do tohoto čísla jsou však započítány i vozy vyrobené v Indii, Číně a Rusku, Česká republika bude zajišťovat produkci okolo 700 tisíc aut.