Komerční banka spouští cashback

Praha - Komerční banka (KB) se ode dneška připojuje ke svým rivalům České spořitelně a ČSOB a spouští službu cashback, tj. výběr hotovosti při placení kartou v obchodě. Službu mohou využít na pokladnách Globusu a Baumarktu nejen zákazníci Komerční banky, ale i klienti jiných bankovních domů.

Výběr mohou zájemci provést v případě, že v obchodě platí platební kartou nákup alespoň za 300 korun. V takovém případě si mohou vybrat hotovost ve výši maximálně 1 500 korun. Stanovení horní hranice má podle výkonného ředitele pro marketing KB Zdeňka Mojžíška logický důvod. „Představte si situaci v menších obchodech. Kdyby došlo k nějaké dávce větších výběrů, obchodník by se mohl dostat do situace, že nebude mít peníze na vracení pro toho, kdo bude platit hotově,“ vysvětlil v Dobrém ránu České televize.
 
Za výběr přímo v obchodě lidé Komerční bance uhradí poplatek ve stejné výši jako za výběr z bankomatu banky, který činí 5 korun. Pro některé klienty KB je ale tato služba nevýhodná, protože za transakce provedené prostřednictvím bankomatu bance nic neplatí.
 
Cashback začala jako první v Česku svým klientům nabízet ČSOB v listopadu 2006. Projekt sice uspěl, částka, kterou si lidé za rok fungování služby vybrali - 100 milionů korun - však byla nižší, než banka předpokládala. Podobně je na tom i Česká spořitelna, která výběr hotovosti na pokladnách umožnila loni v červenci. V současnosti má 550 míst, kde službu nabízí, týdně ale přijme pouze 30 transakcí. 
 
„Cashback je stále omezen pouze na určitý okruh zákazníků. U ČSOB ho mohou využívat pouze její klienti. U České spořitelny mohou sice i zákazníci jiných bank, službu ale poskytuje zatím jen u menších obchodníků,“ nastínil možné důvody nižšího zájmu šéfredaktor Investujme.cz Petr Zámečník.
 
Možnost vybrat si hotovost při placení v obchodě nabízejí již několik let banky například v USA, Švédsku, Dánsku nebo Velké Británii. V postkomunistických zemích měli lidé poprvé možnost využít tuto službu v září 2006 v Polsku.