Škoda sníží počet dodavatelů o dvě třetiny, chce zrychlit výrobu

Brno - Mladoboleslavská Škoda Auto chce do konce příštího roku snížit počet svých dodavatelů ze současných 1 300 na 400. Důvodem je potřeba zrychlit výrobu, což s velkým množstvím dodavatelů není možné. Oznámili to zástupci společnosti na odborné konferenci během brněnského veletrhu Autotec. Škoda zavádí v českých závodech nový logistický koncept, který už se jí osvědčil v indickém závodě.

Nedávno Škoda oznámila, že uvažuje o dovozu některých dílů z Asie. Zástupci společnosti dnes potvrdili, že počet asijských firem roste. Dodavatelů z Česka má firma asi pětinu z celkového množství. Nyní bude chtít počet dodavatelů celkově snížit, podíl českých podniků se prý ale bude snažit zachovat.

Zhruba 75 procent dílů dodává firmě kolem 300 obchodních partnerů, 94 procent dílů má Škoda Auto od tisíce dodavatelů. Čím je ale dodavatelů více, tím déle trvá i výroba, poznamenala Jana Volfová, která má v podniku na starosti logistiku.

Nový systém souvisí i s plánem Škody zvýšit postupně výrobu víc než na dvojnásobek současného stavu. Škoda, dcera německého Volkswagenu, v roce 2007 prodala 630 032 aut, letos plánuje prodeje zvýšit na 759 tisíc vozů, příští rok na 872 tisíc a v roce 2010 na 1,01 milionu.

Připravovaný logistický koncept počítá s tím, že každý montér dostane ke svému pracovišti balík s potřebnými díly. Zatímco dříve firma pracovala s velkými balíky, nyní je bude třídit v takzvaných supermarketech. Cílem je, aby měl dělník vše ideálně připraveno a při montáži se zbytečně nezdržoval, upřesnila Volfová.

S novým systémem začíná Škoda například při výrobě Superb B6 v továrně v Kvasinách. Na stejné lince by se mohl montovat také užitkový vůz Yeti.