Většina Čechů věří domácím výrobkům

Praha - Čeští zákazníci preferují domácí výrobky před zahraničními. Při nákupu po nich sáhnou více než dvě třetiny lidí. Na českém zboží oceňují především kvalitu a očekávají nižší cenu. Té se však mnohdy nedočkají. Vyplývá to z průzkumu provedeného agenturou STEM.

„To, co lidé na českém zboží a českém značkovém zboží láká také, je tradice. Ty značky jsou silně zakořeněny ve vědomí lidí,“ říká analytik STEM Stanislav Hampl.

Většina spotřebitelů si stále domácí výrobky spojuje s nižší cenou. Mnoho českých výrobců ji však není schopno nabídnout. Podle Hampla by se proto měli soustředit na překonání tohoto stereotypu. „Měli by spíše prosazovat princip, že české zboží poskytuje 'value for money', čili dobrý výkon, dobrou hodnotu za odpovídající cenu,“ dodává Hampl.

Přáním spotřebitelů se přizpůsobují také obchodníci. „V našich prodejnách nabízíme až 80 procent veškerého zboží od lokálních dodavatelů. Především v potravinách dávají zákazníci přednost místním výrobkům, a tudíž se snažíme opravdu nabízet především lokální zboží,“ přiznal mluvčí společnosti Ahold Libor Kytýr.

Kvalitu výrobku, kterou vidí příznivci českého zboží jako hlavní klad, považují lidé nakupující převážně zahraniční značky za největší slabinu. Podle Hampla je však kvalita domácího zboží plně srovnatelná a mnohdy dokonce překonává zahraniční konkurenci.

Vydáno pod