Škoda Auto zrušila pracovní sobotu

Mladá Boleslav - Zaměstnanci mladoboleslavské automobilky Škoda Auto už nebudou pracovat v noci z pátku na sobotu. Vedení společnosti se totiž rozhodlo zrušit mimořádnou noční směnu, kterou zavedlo loni v květnu. Informovala o tom Mladá fronta Dnes.

Noční směna z pátku na sobotu měla pomoci pokrýt zvýšenou poptávku po škodovkách a zkrátit dodací lhůty. Pro zaměstnance byla dobrovolná. Podle mluvčího Škody Auto Jaroslava Černého se už nyní daří na trh dodávat dostatečné množství vozů. Čekací doba se snížila na optimální zhruba tři až čtyři týdny. Tvrzení, že by za omezením výroby mohl být problém s odbytem, Černý odmítl.

Nelehkou situaci automobilového průmyslu, který hlavně ve světě trápí drahá ropa a následný propad prodejů, nicméně přiznává šéf škodováckých odborů Jaroslav Povšík. Existence sobotních směn je podle něj vázána na pružné rozhodnutí managementu firmy. „Trošku jsme teď přeplnili sklady, protože jsme dopředu počítali s tím, že lidé nebudou chtít v létě na tyto směny chodit,“ dodal Povšík.

Pracovní soboty v největší tuzemské automobilce nyní nebudou až do celozávodní dovolené, která je naplánovaná na přelom července a srpna. Potom management firmy zváží, zda je znovu zavede, nebo ne.

Zvyšovat výrobu automobilů s okřídleným šípem ve znaku pomáhá i zvyšující se výroba v zahraničí. Kromě tří českých závodů se škodovky vyrábí také na Ukrajině, v Indii, Bosně a Hercegovině, Kazachstánu, Číně a v Rusku. Zde jsou však pouze montovány z dílů dovezených z Česka.

Prodejní výsledky české automobilky rostou nejrychleji v koncernu Volkswagen. Podíl Škody na českém trhu sice klesá, odbyt však táhne nahoru zahraniční poptávka. Podle poslední tiskové zprávy Škodovky vzrostly její prodeje v západní Evropě od počátku roku do května o 1,5 procenta. Automobilka tam prodala 144 919 vozů. Nahoru jde také v Rusku, kde se prodeje zvýšily meziročně téměř o 80 procent. Celkem od počátku roku do května prodala Škoda Auto přes 300 tisíc vozů, což je nárůst o 18,4 procenta.