Škodovek se v prvním pololetí prodalo přes 366 tisíc

Mladá Boleslav - Největší česká automobilka Škoda Auto prodala během prvního pololetí letošního roku 366 686 vozů. Meziročně to představuje nárůst o 17,9 procenta. Nejvíce se firmě dařilo na východoevropských trzích, tedy i doma. Prodala tam téměř o polovinu více vozů v porovnání se stejným obdobím v loňském roce.

Hospodářské výsledky mladoboleslavské automobilky se čekají až koncem měsíce, ústy mluvčího společnosti Jaroslava Černého se ale Škoda Auto nechala slyšet, že předčí loňská čísla, kdy zisk činil 7,9 miliardy korun. Ta prodejní jsou známa už teď a s nimi „okřídlený šíp“ potěšil.

Největší podíl na dynamice východoevropského trhu má Rusko, kde si novou škodovku koupilo 23 950 zákazníků, což je meziroční nárůst 83,7 procenta. Na Ukrajině prodala automobilka 15 964 aut, o 51,2 procenta více než loni. V západní Evropě prodala Škoda 177 101 vozů, loni to bylo za stejné období o 2,1 procenta méně.

Podle Černého představuje nyní boleslavská automobilka 2,27 procenta západoevropského trhu s auty. V Německu, kde bylo během prvního pololetí registrováno 64 589 škodovek, je druhou nejsilnější importovanou značkou. Zájem o škodovky je i v Indii a Číně, kam automobilka vstoupila teprve loni.

Ještě jednu zajímavou informaci přinesly statistiky společnosti. Novou Škodu Superb si za dva měsíce od zahájení prodeje vybralo 1771 zákazníků.