WTO se již v únorové důvěrné zprávě postavila na stranu Evropské unie, Spojených států a Kanady, které si na Čínu u organice kvůli dovozním clům na autodíly stěžovaly. WTO dospěla k závěru, že Čína porušuje své obchodní závazky tím, že na dovoz automobilových součástek uplatňuje stejnou celní sazbu jako na dovoz hotových automobilů.
Čínský režim dovozních cel podle stěžovatelů odrazuje automobilky od využívání dovezených součástek při montáži vozů v Číně. Čína se při vstupu do WTO zavázala, že bude na dovezené autodíly uplatňovat mnohem nižší cla než na hotové automobily. WTO proto Peking vyzvala, aby zjednal nápravu.
Čína tvrdí, že cla mají zabránit dovozu automobilů ve formě snadno sestavitelných částí, jehož prostřednictvím by se výrobci vyhýbali vyšším clům na hotové vozy. Peking se může proti rozhodnutí odvolat.