Češi pijí stále více nealkoholického piva

Praha - Podle průzkumu jednoho z tuzemských pivovarů je spotřeba nealkoholického piva oproti roku 2000 asi pětkrát vyšší. Konkurence je ale obrovská, což nutí pivovary přemýšlet, čím nově zákazníky zaujmout.

Z průzkumu plzeňského pivovaru vyplývá, že z těch, kdo nealko pivo pijí, si ho 83 procent dává minimálně jednou týdně. Podle Českého svazu pivovarů stoupla jen za letošní první tři měsíce spotřeba o 36,5 procenta oproti loňsku. Za celý rok 2007 pak dokonce o polovinu ve srovnání s rokem 2006.

Staropramenu vzrostla spotřeba o desítky procent, z obchodních důvodů to však nechce upřesnit. Radegast přiznává vzrůst o 45 procent, Bernard o 140 procent. „U jantarového piva se dokonce jedná o 520 procent, ale to je zavádějící. Pivo jsme totiž zavedli v květnu, takže ten skok byl větší a neodpovídá to úplně tomu skutečnému trendu,“ vysvětluje Stanislav Bernard.

„Dnes mají čtyři z pěti hospod v nabídce nealko pivo, což před dvěma nebo třemi lety ještě nebylo. Potenciál se pomalu vyčerpává a musíme hledat jinde. Stále víc se to promítá třeba do životního stylu nebo obliby více řidičů apod.,“ tvrdí Vladimír Jurina z Plzeňského Prazdroje. Například i stále víc lidí, kteří sportují, volí nealko pivo místo džusu, čímž také stoupá spotřeba. Toho využily i pivovary, které předtím vařily jen klasické pivo. Tlak konkurence proto cítí všichni. „Chystáme různé inovace, ale to jsou věci, s nimiž půjdeme ven tehdy, až budou hotové,“ říká Bernard.

Zástupci pivovarů se shodují, že možnost, jak nově zaujmout zákazníka, je například v obalech, než v jiných inovacích.