Moskevský autosalon představí nové zbraně nejen pro ruský trh

Praha - Spolu s bouřlivým růstem celé ruské ekonomiky se daří i tamnímu automobilovému trhu, který se před nedávnem stal  největším evropským odbytištěm. Svědčí o tom i mezinárodní autosalon v Moskvě, který dnes otevřel své brány novinářům. Světu se na něm představí na padesát automobilových novinek. Moskevský autosalon byl čerstvě povýšen mezi na nejvyšší úroveň přehlídek, jako jsou Frankfurt, Ženeva, Paříž či Detroit.

„Podivný“ ruský trh 

Ruský trh s automobily se podle šéfredaktora časopisu Autohit Jakuba Rejlka od toho evropského v mnoha směrech odlišuje. Jedničkou je zde značka Chevrolet, pod jeho značkou se prodává i legendární ruská Niva. Druhou příčku v počtu prodaných vozidel okupuje Ford. „Škoda i Volkswagen jsou zatím v hloubi pole.“ Dobře se v Rusku daří všem japonským značkám. „Je to dáno tím, že ruští obyvatelé si dováželi ojetá vozidla přímo z Japonska a jsou na japonské automobily zvyklí,“ vysvětluje Rejlek.

Nehynoucí sláva dvanáctileté Octavie 

Škodovka, potažmo celý koncern Volkswagen, se však v současnosti chystají k velké ruské ofenzivě. Česká automobilka zvýšila za prvních šest měsíců letošního roku prodeje v Rusku o osmdesát procent. Lví podíl na tom měla především první generace Octavie prodávané pod označním Tour. Ta sjíždí spolu s Octavií druhé generace, Volkswagenem Jetta a Tiguan z výrobních linek koncernu ve městě Kaluga. Právě výroba přímo v Rusku pomohla snížit náklady a tím pádem i prodejní cenu automobilů.

Stále vysoká poptávka drží první Octavii ve výrobě už dvanáctý rok. Předseda představenstva Škody Auto Reinhard Jung dnes v Moskvě oznámil, že se nezastaví ani v příštích dvou letech. Mezitím bude mladoboleslavská automobilka uvažovat o nástupci. „Když jsme začali s novou octavií, mysleli jsme si, že to bude nástupce Octavie Tour. Ta je ale tak úspěšná, že se stále vyrábí, a na ruském trhu se jí daří zvláště dobře. O nástupci dosud není definitivně rozhodnuto,“ řekl Jung.

Americká invaze do Ruska 

Své si však na ruském trhu chtějí urvat i automobilky ze zámoří. Americký koncern General Motors zde letos plánuje prodat 400 tisíc vozů - o šedesát procent víc než loni. Stejně jako Volkswagen chce i GM vyrábět přímo v Rusku. Svůj nový závod v Petrohradu má otevřít letos v listopadu. Každý rok by zde mělo světlo světa spatřit sto tisíc automobilů SUV.

Autosalon v Moskvě, který by měl představit nové zbraně automobilek pro dobytí nejen ruského trhu se pro veřejnost otevře ve čtvrtek. Přestože se podle Rejlka oficiálně dostal mezi elitu, odborná veřejnost ho tak stále nevnímá. Velký počet premiér budou spíše než zcela nové modely tvořit facelifty již vyráběných vozů.

  • ilustrační foto autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/1/48/4752.jpg
  • ilustrační foto autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/4/304/30327.jpg