Škoda Auto expanduje do Indie, připravuje pro ni nové modely

Mladá Boleslav - Automobilka Škoda Auto potvrdila, že uvažuje o výrobě levného auta pro indický trh. Firmě by zatím neznámý nový model měl pomoci dostat se v následujících letech mezi lídry indického trhu. Celkem chce automobilka představit v následujících letech v Indii čtyři novinky, o nichž zatím nejsou známé bližší podrobnosti. Na indickém trhu byl nedávno velmi dobře přijatý model Škoda Fabia.

Člen představenstva Škoda Auto India Thomas Kuehl již minulý týden oznámil, že Škoda chystá zavést na indický trh v následujících letech až osm nových modelů aut.

Mluvčí automobilky Jaroslav Černý ale informaci korigoval. „Došlo ke zcela změněné interpretaci slov pana Kuehla, v následujících letech uvažujeme o zavedení jen čtyř nových modelů v Indii,“ řekl.

V nejbližších letech by se na indickém trhu měla objevit sportovní a combi verze fabie, jejíž základní model tam zatím slaví velké úspěchy. Firma by ale chtěla prodávat i auto levnější než fabie, které je zatím podle mluvčího ve stadiu úvah.

Nová auta by měla v následujících letech posílit pozici české automobilky na indickém trhu, kde ji v současné době patří desátá pozice. „Rádi bychom se během tří až pěti let dostali mezi prvních pět,“ dodal Černý.

Škoda Auto loni v Indii prodala zhruba 13 tisíc aut, během letošního prvního pololetí to bylo již 9556 vozů. Dá se tedy předpokládat, že za rok 2008 prodá automobilka v Indii okolo 20 tisíc automobilů a v růstu má pokračovat i v příštích letech.