Krize připravuje sportovce o sponzory

Praha - Sport zřejmě v příštích letech čekají hubené časy, alespoň pokud jde o finance. Dosavadní největší sponzoři, automobilky a banky, mají problémy a uvažují o tom, že do sportu dají příští rok méně peněz. Většina ještě čeká, jak dopadně konec letošního roku, tedy jestli jim vánoční nákupy zachrání zisky. Šetřit se zatím učí fotbalové kluby, golf i třeba svět Formule 1.

„Troufám si tvrdit, že sponzoři už dnes vědí, že nebudou podporovat takové množství projektů jako před tím,“ myslí si odborník na sportovní marketing Marek Rejman. Některé sportovní kluby už konkrétní dopady oslabující ekonomiky pociťují. Kvůli problémům ve sklářském průmyslu přišel o slíbených 20 milionů korun fotbalový Jablonec.

S úsporami už musel začít i vůbec nejdražší sport. Kvůli snížení nákladů bude muset motor v monopostu Formule 1 příští sezónu vydržet místo dvou závodů tři. A mezinárodní automobilová federace dokonce uvažuje o zavedení jednotných motorů.