Britský maloobchod je na dně. Vláda na rozdmýchání poptávky spotřebitelů plánuje pustit lidem až 20 miliard liber mixem daňových úlev a levnějších spotřebitelských úvěrů. Snížila daň z přidané hodnoty o 2,5 procenta. Analytici se obávají, že Woolworths už ale nestihne pomoci nic.
Jaký je scénář konce obchodů
Scénář krachu zavedených obchodních značek je téměř totožný, krásně jej lze ilustrovat právě na příkladu Woolworths.
Lidé méně nakupují, fixní náklady na provoz obchodu posílají společnost do mínusu, ta si na svou činnost musí půjčovat. V případě Woolworths to bylo téměř 300 milionů liber, to byl v srpnu 16 násobek tržní hodnoty akcií firmy. Ty naopak logicky padají, v případě Woolworths na desetinu hodnoty z počátku roku. Majitelé společnosti se pak horečně snaží firmu prodat. To se jim ovšem nedaří a řetězec končí na smetišti dějin. Zatím tedy v případě Woolworths ne. Pozitivní výhled se ale čekat nedá. A vláda dává od soukromého kapitálu ruce pryč!