Na začátku letošního roku měla společnost 3800 zaměstnanců, poté začala kvůli poklesu prodejů propouštět v pobočkách na všech čtyřech cílových trzích, v Česku, Rumunsku, Maďarsku a na Slovensku. Letos do září totiž firma zaznamenala snížení počtu prodaných aut o 17 procent na 50 400 aut. Za celý rok očekává 60 tisíc prodaných vozů.
Nový obchodní model umožňuje zajistit chod poboček firmy s výrazně nižším počtem lidí. Ti většinou nyní vykonávají více pozic najednou a jsou také efektivněji nasazováni podle prodejních špiček. Zároveň se jim zvýšily platy zhruba o třetinu. Součástí nové strategie je i zaměření na 15 nejprodávanějších modelů a snížení vozů na skladě z 9000 na 5100 vozů.
AAA prodělává a ruší ztrátové pobočky
Do konce roku by mohla společnost zrušit dvě ztrátová centra ze současných 40 poboček. Tento týden uzavřela pobočku v maďarském Debrecínu. Rušení center se nebude podle generálního ředitele Anthony Dennyho týkat českého trhu.
Za tři čtvrtletí letošního roku snížila skupina AAA Auto výnosy o 11
procent na 312 milionu eur, tedy asi 7,8 miliardy korun. Ztráta ve výši 8,1 milionu eur (zhruba 200 milionů korun) však byla nižší, než trh očekával, přestože loni měla firma za stejné období zisk 4,3 milionu eur. V příštím roce očekává AAA Auto návrat k čistému zisku.