Podle kompromisního návrhu musí automobilky zajistit, aby 65 procent jejich nových automobilů plnilo limit do roku 2012. V roce 2013 má tento podíl stoupnout na 75 procent, v roce 2014 na 80 procent a v roce 2015 na 100 procent. Pokud se to automobilkám nepodaří, budou platit pokutu za každý vyrobený vůz, jejíž výše bude záviset na míře překročení limitu.
Dlouhodobým cílem by mělo být snížení emisí na 95 gramů na kilometr do roku 2020. V současnosti se přitom emise pohybují kolem 158 gramů na kilometr.
Návrh má dobré šance
„Dosáhli jsme něčeho pro ochranu podnebí,“ řekla předsedkyně průmyslového výboru Evropského parlamentu Angelika Nieblerová. Dodala, že návrh, který ještě musí schválit členské země EU a Evropský parlament, má dobré šance na přijetí.
Eurokomisař pro životní prostředí Stavros Dimas původně prosazoval, aby limit platil pro všechna nová auta již od roku 2012. Automobilky by měly snížit emise na 130 gramů prostřednictvím změn v motorech. Dalších deset gramů by měly ušetřit energeticky úspornější technologie v autě, například klimatizace.