Do soutěže na přípravu českého pavilonu se přihlásilo devět týmů. Jejich úkolem bylo přetvořit již hotový pavilon, který si Česká republika v Šanghaji pronajala. Podle Stehlíka si návrh týmu firmy Film Dekor získal komisi tím, že dokázal udělat z budovy reprezentativní záležitost.
„Okouzlil nás tím, že už na fasádě je struktura starého pražského města, že je vytvořena z puků, ze symbolů českého hokeje a českého úspěchu i obchodního, a že tu fasádu krásně propojil s vlastní výstavou,“ uvedl Stehlík.
Všechny přihlášené návrhy splnily maximální cenovou hladinu 185 milionů korun, které kancelář za opláštění a interiér pavilonu chce zaplatit. Výběrová komise, v níž byli architekti a zástupci státu, hodnotila atraktivitu řešení, cenovou výhodnost, funkčnost či souvislost s Českem.
Na českou prezentaci v Šanghaji stát vyčlenil 520 milionů korun, na realizaci a provoz českého stánku a jeho náplně na světové výstavě je vyhrazeno 34 procent z celkového rozpočtu.
Český pavilon bude obývat plochu 2 tisíc čtverečních metrů. Kromě kulturní prezentace bude mít za úkol přilákat i obchodníky ke společnému stolu. V pavilonu bude pro tyto účely meeting room pro české podnikatele a podle Stehlíka restaurace, „vyjímečná svým designem“.
Nejbližším úkolem Stehlíkova týmu bude vybrat jednoho generálního a tři hlavní partnery expozice. „Velký zájem zatím projevila Škoda auto, která má přímo v Šanghaji výrobní závod, nebo třeba Vítkovice Steel,“ uvedl Stehlík.