Škoda Auto letos prodá méně vozů, chce ale zvýšit svůj tržní podíl

Ženeva - Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto letos očekává podle svého předsedy představenstva Reinharda Junga nižší prodej než v minulém roce, kdy měla rekordní odbyt 675 tisíc vozů. Pokles podle Junga letos čeká celý automobilový trh, Škoda Auto má proto za cíl zvýšit svůj celkový tržní podíl.

Škoda loni zvýšila prodej o sedm procent. Původně předpokládala odbyt kolem 700 tisíc aut, ale prodej zbrzdila ekonomická krize. Kvůli krizi musela na přelomu roku omezit výrobu na čtyři dny v týdnu. Od minulého týdne ale opět zavedla pětidenní pracovní týden.

Podle Junga jsou nyní pod velkým tlakem zejména trhy ve střední a východní Evropě. Dopadům ekonomické recese chce firma čelit nabídkou nových modelů. Dnes měl v Ženevě premiéru terénní vůz Yeti, který od poloviny roku, kdy se začne prodávat, vytvoří pátou modelovou řadu Škody. Letošní prodej Yetiho bude podle Junga záležet na přijetí na jednotlivých trzích. Cenu firma stanoví až těsně před uvedením do prodeje.

Firma v Ženevě rovněž představila ekologicky šetrný model Octavia Greenline, který s turbodieselem o obsahu 1,6 litru dosahuje emisní průměr 116 gramů na kilometr CO2. Mezi další novinky patří Fabia v úpravě Scout, která bude v prodeji od května letošního roku.

Škoda Yeti na autosalonu
Zdroj: ČT24