Obce soutěží v lákavosti pro podnikatele

Praha - Soutěž Město pro byznys zahájila svůj druhý ročník. Přes 200 obcí se utká o to, kde se podnikatelům daří nejlíp. Hodnotit se bude podle 50 různých kritérií, od infrastruktury, až po kvalitu ovzduší. Soutěž probíhá pod záštitou magazínu Ekonom.

I malá města mají soukromníkům co nabídnout. Ochotný úředník nebo dostatek volných pracovních sil, to mohou být jejich devizy. Důkazem je třeba Humpolec, který vyhrál loni a mnohé překvapil. Mezi prvními deseti je menších měst více.

Ještě před zahájením nového ročníku připravili pořadatelé malý test. Měřili rychlost a kvalitu odpovědí na podnikatelský dotaz. A i zde zvítězil malý hráč, moravské město Šternberk. Podle jeho starosty si právě na komunikaci zakládají. „Míváme jednou za čtvrt roku pracovní schůzky s vedením podnikatelů, kdy oni mají v podstatě možnost nachystat otázky, které je zajímají. A my jim na ně odpovíme,“ upřesnuje Jaromír Sedlák, starosta Šternberka.

Obce se od sebe navzájem učí

Přínos akcí jako Město pro byznys podle organizátorů nespočívá jen v samotném soutěžení. Pomáhají šířit dobré nápady. Už v jednotlivých krajských kolech podle šéfredaktorky magazínu Ekonom Evy Hanákové radnice zúčastněných obcí zjišťovali, v čem ještě mohou být lepší. Letošní klání by mělo být zajímavé i díky zpomalení ekonomiky. Záležet bude víc než dřív, jaké nadstandarní výhody města podnikatelům nabídnou. Výsledky budou známé v půlce října.

Vydáno pod