GM uvažuje o prodeji či zrušení značek Pontiac a GMC

New York/Detroit - Největší americká automobilka General Motors zoufale hledá cestu, která by ji ochránila před bankrotem. V rámci opatření na snížení nákladů uvažuje údajně o tom, že se zbaví svých značek Pontiac a GMC. Informaci dnes přinesla agentura Bloomberg s odvoláním na zdroje blízké automobilce. Navíc chce GM také zrychlit zavírání svých obchodních zastoupení.

Zatímco by se GM mohla zbavit a Pontiacu a GMC, v bezpečí by měly být značky Chevrolet, Cadillac a Buick. Konečné rozhodnutí ale zatím nepadlo. „Pokračujeme v hodnocení našich globálních aktivit a portfolia značek a podnikneme další kroky k agresivní restrukturalizaci našeho podnikání,“ řekl mluvčí GM Renee Rashid-Merem. Konkretizovat opatření, která by mohla automobilka podniknout, je ale podle něj zatím předčasné.

Předchozí oficiální vyjádření GMC ohledně prodeje a rušení některých z jejích osmi amerických značek hovoří o tom, že si hodlá ponechat značky Chevrolet, Cadillac, Buick, Pontiac i GMC, ale plánuje prodat či zrušit značky Hummer, Saab a Saturn.

Omezovat chce GM ale i počet míst, kde své vozy prodává. Urychleně chce v rámci restrukturalizace, na kterou má vymezený termín do 1. června, zavřít kolem 1 700 dealerství. V prvním čtvrtletí přitom skončilo zhruba 200 obchodních zastoupení automobilky.

General Motors se dostala do krize jednak kvůli své orientaci převážně na větší auta, jejichž prodejnost v posledních letech zhoršily vysoké ceny pohonných hmot. Hřebíček do rakve přidala i finanční a následně hospodářská krize, které snížily ochotu spotřebitelů kupovat finančně náročné produkty.