Češi loni utratili 3,8 miliardy v McDonaldech

Praha - Češi si loni rekordně užívali cheesburgerů a hranolek. V celkem 78 tuzemských fastfoodech McDonald's utratili dohromady skoro 3,8 miliardy korun. Obslouženo zde bylo bezmála 60 milionů zákazníků. Tržby společnosti díky tomu vzrostly o 18 procent. Franšízový řetězec chce na českém trhu růst i letos, přibývá mu ale konkurence.

„V roce 2008 jsme investovali přes 240 milionů korun do moderního designu našich restaurací a otevření provozoven v nových atraktivních lokalitách,“ uvedl generální ředitel McDonald's ČR a SR Radek Janalík.

V roce 2008 společnost McDonald's ČR otevřela čtyři nové restaurace, a to v Rudné u Prahy, Osicích na dálnici D11, na stadionu SK Slavia Praha v Edenu a v obchodním centru Arkády Pankrác. Rekonstrukcí, zahrnující kompletní přestavbu interiéru, prošlo šest jejích provozoven.

17 let v Česku

McDonald's působí na českém trhu 17 let. Jako první z nadnárodních občerstvovacích řetězců otevřel svou restauraci v Praze ve Vodičkově ulici. Z nynějších bezmála 80 restaurací v Česku firma provozuje tři čtvrtiny formou franšízinku, tedy udělením licence pro provoz českým podnikatelům. V roce 2007 společnost McDonald's zvýšila tržby o čtvrtinu na 3,2 miliardy korun a počet návštěv jí vzrostl na 53,5 milionu.

Český trh nicméně láká i další velké řetězce rychlého občerstvení. K dlouholetému konkurenčnímu boji mezi McDonald's a KFC se koncem loňského roku připojil další americký fastfood, Burger King.