ČTÚ zahájil řízení s Telefónicou O2, obvolávala prý zákazníky konkurence

Praha - Český telekomunikační úřad zahájil správní řízení s Telefónicou O2 za to, že údajně stojí za nevyžádanými telefonáty zákazníkům konkurence, ty je měly přesvědčit k přechodu ke službám Telefónicy. Na nevyžádané hovory svým zákazníkům si v minulém i letošním roce stěžoval T-Mobile i Vodafone. Řekla to dnes mluvčí úřadu Dana Makrlíková.

Operátoři se na ČTÚ obrátili již loni v létě. Úřad pak začal marketingovou kampaň O2 šetřit a letos v květnu po právním rozboru a konzultaci s Úřadem pro ochranu osobních údajů zahájil správní řízení. „Podle podnětu společnosti T-Mobile a Vodafone se jednalo o masivní marketingovou kampaň společnosti Telefónica trvající od května 2008 nejméně do září 2008,“ uvedla Makrlíková.

Telefónica si prý na hovory najala firmu

Telefónicou najatá firma měla od loňského roku volat zákazníkům T-Mobilu a Vodafonu, kteří hodně telefonují do její sítě, a přesvědčovat je o výhodách přechodu k O2. Firma přitom údajně zneužívala údaje z databází, které s ostatními operátory sdílí.

„Vzhledem k tomu, že na toto téma dostáváme hodně dotazů od našich zákazníků, zveřejnili jsme dnes na našich webových stránkách více informací a radu, co dělat, pokud se do podobné situace dostanou,“ uvedl mluvčí Vodafonu Miroslav Čepický.

T-Mobile podle mluvčí Martiny Kemrové rovněž využívá při nabízení svých produktů služby třetích stran. Na konci minulého roku ale přijal opatření, která mají snížit počet stížností na prodejce.

Vydáno pod