Provost: Klíčem k úspěchu je vášeň

Monte Carlo - Lidé kvůli krizi chodí méně často ke kadeřníkovi, útraty za účes ale výrazně neomezují, říká jeden z nejslavnějších světových kadeřníků Frank Provost. Jeho salóny po celém světě loni dosáhly tržeb v přepočtu 5,5 miliardy korun. On sám se nejraději stará o vlasy herečky Sharon Stone. Účesy filmovým hvězdám upravoval i na nedávném festivalu v Cannes. A hned v sousedním Monte Carlu zastupoval Francii na prestižní soutěži o Světového podnikatele roku.

„Mám ho rád, je to moje vášeň, nikdy jsem neměl strach znovu a znovu investovat,“ vysvětluje jeden z klíčů úspěchu provozovatel světoznámé sítě kadeřnictví Franck Provost. Dodává, že své řemeslo, jak podnik dle svých slov miluje a stále ho rozšiřuje. V současnosti má Provost na starosti především administrativní a strategickou stránku vedení podniku.

Důležité je pro oblast kadeřnictví pochopitelně také sledování módních trendů a stylu. „Já jsem měl pro módu vždy slabost, nechyběl jsem u módních přehlídek,“ vyznává se Provost a vzpomíná na svou spolupráci s filmovými hvězdami. S mnohými z nich se opět rád viděl na filmovém festivalu v Cannes, ze kterého do Monte Carla přiletěl. „Je důležité se vzájemně poznat, komunikovat, navštěvovat nejrůznější akce, klíčem k mému řemeslu je totiž zákazník a jeho sny,“ vysvětluje nutnost návštěvy podobných akcí Provost.

Rozhovor s Franckem Provostem (zdroj: ČT24)

Franck Provost:

„Zákazník chce mít krásný účes a byznys ho nezajímá, pro mne je ale obojí stejně důležité.“


V současnosti řetězec Franck Provost kombinuje dva způsoby tvorby sítě poboček. V celkovém počtu 2500 salonů tak najdeme 400 klasických poboček, ve kterých pracuje zhruba 3000 lidí. Zbytek tvoří pobočky zakládané metodou franchisingu, ve kterých se o zákazníkovi vlasy stará 20 tisíc zákazníků. „Myslím, že pro majitele představuje franchising jistotu, ví, že já jako majitel jsem do systému investoval ještě dříve než začali podnikat,“ uklidňuje budoucí franšízanty Provost. Celkově jeho řetězec denně ostříhá na 150 tisíc klientů.


Nejvíce se obchodu kadeřnického řetězce daří pochopitelně ve Francii, kde má také nejvíce salonů. Těžiště aktivit však hodlá v budoucnu přesunout do Číny a Indie. „Právě tady čekají podle nás světový byznys největší příležitosti,“ dodává francouzský podnikatel roku. Provost tvrdí, že probíhající krize má špatné i dobré stránky. „Díky ní jsme si uvědomili, že nikdy není vyhráno, že musíte být stále ve střehu, krize nás donutila, abychom podnik ještě lépe spravovali, abychom se více obraceli na zákazníka a byli daleko vstřícnější a zároveň obezřetnější,“ analyzuje dopady světové recese zakladatel kadeřnické sítě.

Provost poodhaluje své plány:

„Věřím, že podniky, které tuto krizi překonají, z ní vyjdou posíleny a díky lepšímu managementu budou schopny převzít firmy, které tak opatrné nebyly a musely skončit. Právě na tenhle moment čekáme.“

  • Filmový festival v Cannes autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/10/908/90771.jpg
  • Franck Provost autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/10/908/90770.jpg
  • Franck Provost autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/10/908/90769.jpg