V Česku začaly letní výprodeje

Praha - V Česku začala sezóna velkých letních výprodejů. Ceny letního zboží, zejména textilu, obuvi a sportovních potřeb, padají až o 75 procent. Podle tržního analytika společnosti Incoma Research Zdeňka Skály se v dnešní době jedná už o klasický marketingový nástroj, který má přilákat zákazníky. V rámci výprodejů, které mají pokračovat i v červenci a srpnu, se obchodníci často dopouštějí chyb ve vyznačování ceny zboží.

„Mnoho zákazníků už o tomto marketingovém tahu ví, do jisté míry ho i očekávají. Může jít třeba i o to, že se výrobci snaží zbavit starších kolekcí, ale dle obchodníků už je to klasická součást marketingového mixu,“ podotkl analytik Zdeněk Skála.

Podle tiskové mluvčí České obchodní inspekce Kamily Juhaňákové se v souvislosti s výprodeji inspektoři nejčastěji setkávají s tím, že obchodníci neuvádějí celkové ceny zboží. Spotřebitel tedy není správně informován. „Nevím, zda je to důsledkem marketingového tahu nebo nevědomosti. Obchodníci by ale měli vždy spotřebitele správně seznámit s cenou dle zákona,“ dodala Juhaňáková.

Rozhovor s Kamilou Juhaňákovou a Zdeňkem Skálou (zdroj: ČT24)

Často se stává, že spotřebitel najde na zboží pouze cedulku „zlevněno o padesát procent“, celková cena tam chybí. Spotřebitel tedy netuší, ze které ceny bude tato sleva odečtena. Priorita ČOI je podle Juhaňákové kontrolovat prodejny během celého roku a za nesprávné označení ceny udělit pokuty.