VW zvýšil prodej díky Číně a Německu, Škoda ale klesá

Frankfurt - Prodej automobilky Volkswagen v květnu poprvé v letošním roce meziročně vzrostl, a to o 1,5 procenta na 556 700 vozů. Společnosti pomohla vysoká poptávka na trzích v Německu a Číně. Nejvíce k růstu přispěla hlavní značka VW, jejíž prodej se zvýšil o deset procent. VW pomohla vysoká poptávka po SUV Tiguan a Golfu, ale také zájem o modely prodávané v Číně, jako Lavida a Passat Lingyu. Součástí skupiny Volkswagen je i česká Škoda Auto, její prodej však v květnu klesl.

Prodej Škody se však kvůli celkovému poklesu prodeje nových aut ve střední a východní Evropě snížil o 7,3 procenta. Prodej španělské značky Seat klesl o deset procent.

V Německu se prodej automobilky zvýšil o 36 procent. Důvodem však byl převážně vládní program šrotovného, který uměle zvyšuje poptávku po levnějších vozidlech. Generální ředitel Detlef Wittig v prohlášení dodal, že kromě Číny zatím přední světové automobilové trhy nevykazují známky oživení. V Číně květnový prodej vzrostl o 45 procent.

Globální prodej aut se propadl až o 20 procent

Od počátku letošního roku Volkswagen prodal 2,49 milionu vozů, což je o sedm procent méně než loni. Globální prodej aut se však propadl až o 20 procent. Volkswagen je největším výrobcem automobilů v Evropě.

Automobilový průmysl po celém světě se nyní potýká s propadem poptávky, protože světová finanční krize vedla ke zpomalení ekonomiky, obtížnějšímu přístupu k úvěrům a poklesu spotřebitelské důvěry a výdajů.