Staropramen vydělal 290 milionů, polovinu co loni

Praha - Zisk pivovaru Staropramen, který je druhým největším výrobcem piva v Česku, klesl loni na 289,6 milionu korun. Oproti roku 2007, kdy podnik vydělal přes 578 milionů, je to propad o polovinu. Předloňský rekordní výsledek ale způsobil jednorázový prodej nemovitostí, neznamená to tedy, že by se pražskému pivovaru dařilo hůř. Naopak v době krize zvýšil tržby o 200 milionů na 4,05 miliardy korun.

Bez započtení zahraniční licenční výroby se Staropramenu v loňském roce podařilo prodat tři a čtvrt milionu hektolitrů piva, o 0,7 procenta víc než předloni.

Zvýšil se zejména export značky Staropramen, o tři procenta. Pivovary Staropramen loni vyvážely pivo do 32 zemí světa. Pivo směřovalo zejména do Velké Británie, Německa, Švédska a na Slovensko. Téměř o pětinu meziročně vzrostla také licenční výroba piva v zahraničí.

Česká pivní dvojka patří největšímu výrobci na světě

Staropramen je druhým největším producentem piva v České republice. Na domácím trhu mají zhruba patnáctiprocentní podíl. Firma je součástí skupiny Anheuser-Busch InBev, největšího světového producenta piva. Kromě piv značky Staropramen prodává firma na českém trhu také značky Ostravar, Braník, Stella Artois či Hoegaarden.

Všechny tuzemské pivovary dohromady loni vyrobily 19,8 milionu hektolitrů piva, což je o půl procenta méně než v rekordním roce 2007. Přesto byl jejich výstav druhý největší v historii. Zatímco domácí spotřeba piva loni klesla, export vzrostl na rekord.