Češi přicházejí na chuť zahraničním delikatesám

Praha - Čechům začínají chutnat cizokrajné delikatesy, za které jsou si ochotni patřičně připlatit. Také z toho důvodu roste počet specializovaných obchodů. Běžnou součástí českého jídelníčku se tak stávají holandské sýry, španělská šunka, víno Beaujolais nebo sushi. A to i přesto, že jejich cena je často až čtyřnásobná než u běžných potravin.

Na netradiční lahůdky se většinou vážou celé příběhy, malí prodejci totiž často sami objíždí drobné zahraniční producenty a přivážejí výrobky i s legendami. „Všechno musím samozřejmě ochutnat, abych to mohl lidem nabídnout a něco jim o tom říct. Většina lidí není s výrobky seznámena,“ uvedl Filip Rychlý, manažer prodeje z lahůdkářství Jan Paukert.
Gurmánským trendem posledních let je japonská kuchyně. Přitom už se zdaleka nejedná jen o sushi. Také na vlně Japonska se nesou specializované obchody. „To je opravdu věc zájmu, není to strava, kterou by člověk dělal každodenně. To je pocit, který si Češi nenechají ujít, já ten pocit krize necítím,“ prohlásila majitelka firmy Hana Trading Kristina Kopáčková.

Speciální tržnice pro gurmány 

Reportáž Veroniky Markové (zdroj: ČT24)

V pražském Vinohradském pavilonu má navíc do poloviny příštího roku vzniknout speciální tržnice určená právě pro gurmány. V jejím repertoáru se mají objevit hlavně čerstvé speciality.K prodeji delikates lákají i velké obchodní řetězce, které ale při jejich prodeji sázejí hlavně na nízkou cenu. Odborníci se však shodují, že za kvalitní výrobky přímo z místa původu si Češi rádi připlatí.

  • Sushi zdroj: flickr.com http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/10/969/96875.jpg
  • Beaujolais zdroj: flickr.com http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/10/969/96876.jpg
Vydáno pod