Na Slovensku bojují s krizí reklamou

Bratislava - Slovenská média a reklamní agentury vytáhly do boje s finanční krizí po svém. Začaly s osvětou. Ve společné reklamní kampani vysvětlují zákonitosti ekonomického cyklu, a snaží se tak potlačit současnou nechuť lidí utrácet a nakupovat. Oponenti ovšem nevěří, že to Slováky do obchodů opravdu přiláká.

Kampaň inspiruje Slováky k nákupům prostřednictvím hrdinů z lidu. „Jsou to obyčejní lidé, kteří žijí tam, kde jsme je natočili - od Záhoří po východ Slovenska,“ řekla o „hercích“ režisérka spotu Marika Majorová. „Chtěli jsme říct lidem, že každý svým způsobem dokáže porazit krizi,“ vysvětlil stratég kampaně Bojovníci proti krizi Pavol Minár.

Protikrizové reklamy se každý den přímo valí ze slovenských rádií, televizí i novin. Nestály však ani korunu, televize je vysílají zadarmo a agentury nežádaly honorář. Odborníci se k obří kampani staví spíše skepticky. „Tato kampaň může dopadnout jako ty předcházející, tedy že nezvýší nákupy,“ namítl analytik agentury pro průzkum trhu TERNO Lubomír Drahovský. To potvrzují i lidé: „Kupujeme to nejnutnější, co potřebujeme,“ uzavřela jedna z nakupujících.