Turnaj v Čeladné přinese peníze kraji a podpoří zájem o golf

Čeladná (Frýdecko-Místecko) - Bohatě dotovaná evropská PGA Tour se na pár dní zastavila v Česku. V areálu v Čeladné za účasti smetánky a hráčů světového formátu probíhá česká golfová akce století. Turnaj Moravia Silesia Open je pro ČR i kraj velkou reklamou, ruce si mnou především místní hoteliéři a majitelé restaurací, kteří luxusní klientele nastavili až několikanásobné ceny oproti běžnému provozu. Turnaj zároveň dále zvedne popularitu tohoto sportu, jehož počet registrovaných hráčů se v tuzemsku od roku 2002 skoro ztrojnásobil.

Přes množství atraktivních hřišť má ve světě golfu Česká republika stále exotický nádech. „Pro Českou republiku, která je malým státem - dnes PGA cestuje po trzích, které jsou multimilionové - je to obrovský úspěch a reklama,“ upozorňuje promotér turnaje J. A. Flanagan. „Já jsem samozřejmě vůbec nevěděl, co tady na turnaji očekávat. Česko je z pohledu golfu v rámci Evropy opravdu nová destinace,“ potvrzuje jeho slova účastník turnaje Richard Finch.

Několikatisícová účast přinese nemalé částky do obecní pokladny, ale také restauratérům a hoteliérům. „Když většina hotelů zjistila, kolik tady přijede lidí, tak postupně začala zvyšovat ceny a momentálně můžu říct, že máme ubytování i v Ostravě a ceny se několikanásobně zvedly,“ řekl České televizi organizátor ubytovacích služeb Petr Kufa, který odhaduje, že přijede až 15 tisíc diváků.

Čeladná


Turnaj, kterého se účastní hvězdný Miguel Ángel Jiménez či německý profesionál českého původu Alex Čejka, jistě ke golfu přitáhne další zájemce. V Česku už nyní rychle přibývá nových hřišť i registrovaných hráčů. Těch je dnes 41 tisíc, dalších až 20 tisíc si sem každoročně přijede zahrát ze zahraničí. „Trend je 20procentní nárůst každým rokem, takže počítáme s tím, že příští rok bychom mohli dosáhnout té hranice 50 tisíc registrovaných hráčů,“ počítá generální sekretář České golfové federace Miroslav Holub.


S rostoucí popularitou golfu klesá jeho cena. Hrát se dá průměrně už za 500 korun na den. Mimoklubová golfová registrace stojí asi 3 000. Luxusní golfkluby si ale stále své ceny drží. Například v GolfResortu na Karlštejně činí vstupní klubový poplatek 200 tisíc, každoroční poplatek pak 27 tisíc.

Roste také zájem sponzorů o golf. Podle viceprezidenta Asociace českých reklamních agentur Romana Němce je cílovou skupinou reklamy na golfových akcích vyšší a střední příjmová vrstva. „Mezi zadavateli reklamy pak dominují především poskytovatelé bankovních produktů, což je pro ČR specifické, dále lifestylové značky, jako jsou například výrobci parfémů či kožených výrobků, automobilky a také výrobci informačních technologií,“ dodal Němec.

Počet hráčů golfu v ČR
Zdroj: ČT24/ČGF