Na zvýšení sazeb mýtného v době dopravních špiček jsou ochotni přistoupit i dopravci, kteří se brání zavedení celoročního pátečního zákazu. „Podstata je, že ministerstvo to chce využít k regulaci jednotlivých intenzit a rozdělit je tak, aby byly více a lépe využity nevytížené časy,“ uvedl Tomáš Kaas, náměstek ministra dopravy.
Kromě rozdílných sazeb mýtného uvažuje ministerstvo i o rozšíření mýta na všechny silnice.

Vyšší mýtné v dopravní špičce
Letošní rok přinesl 3,5 miliardy na mýtném
Za osm měsíců letošního roku se na mýtném vybralo přes tři a půl miliardy korun. Čistý příjem státu - po odečtení dluhu, který splácí společnost Kapsch za výstavbu systému a za náklady na jeho provoz - bude tedy podle odhadů zhruba dvě miliardy.
Mýtné platí pouze kamiony od 12 tun. Od ledna by se k nim mohly přidat také malé nákladní vozy od 3,5 tuny.