Konsorcium si podle listu již zajistilo financování akvizice od skupiny amerických investičních fondů. Hledá však také podporu od švédského investora, aby ukázalo, že má zájem zachovat automobilku v zemi. V čele konsorcia Crown vedle sebe stojí bývalý ředitel Fordu a odborník na restrukturalizaci Michael Dingman a bývalý ředitel Chrysleru Shamel Rushwin.
Podle odborníků by mohla být pro Ford nabídka amerického konsorcia lákavější něž ta čínská. „Know how je to nejdražší, co firma má, a u východoevropských zemí, počínaje Ruskem a konče třeba Čínou je velké riziko, že oni ty automobilky skutečně vysají, vezmou si z nich to nejlepší a nebudou se věnovat nějakému dlouhodobému rozvoji,“ míní šéfredaktor časopisu Auto Motor a Sport Michael Kudela.

Reportáž Jana Hreňa
Naposledy vyvolal debatu o úmyslech nových majitelů prodej německého Opelu. Ten získalo kanadsko-ruské konsorcium Magna Sberbank. Američané si ve smlouvě prosadili slib, že technologie Opelu nepřijdou do rukou ruským automobilkám. Šéf Sberbank ale už týden po podpisu dohody mluvil jinak. O Opel měla zájem i čínská BAIC, která nakonec přes nového majitele získala podíl ve švédském Saabu. A znovu se mluví o riziku odčerpání technologií na Východ.