Praha – Cestovní kanceláře se snaží i během krize oslovit co nejvíce klientů. Přichází proto s nabídkou nových typů zájezdů i destinací. Například CK Fischer začala prodávat letecké zájezdy do hor či Ameriky, konkurenční ČEDOK a Exim Tours zase chtějí uspět s rozšířenou nabídkou exotiky. Rozšiřuje se i nabídka poznávacích a sportovních zájezdů, či relaxačních dovolených u moře. Během léta se v porovnání s uplynulým rokem vydalo k moři letadlem až o třetinu méně lidí.
Cestovní kanceláře lákají klienty na nové typy zájezdů i destinací
Průměrná cena lyžařského zájezdu z Prahy do Ženevy letadlem se pohybuje kolem 13 tisíc korun. CK Fischer tak nabízí lyžování v zahraničí za dvojnásobek ceny trhu. „Očekáváme, že v prvním roce by s námi odjelo zhruba 10 tisíc klientů, což jsou necelá 4 procenta z trhu. Za hory utržíme zhruba 130 milionů korun,“ uvedl výkonný ředitel CK Ficher Jiří Jelínek.
Podle odhadů loni odjelo do zahraničí na lyže asi 600 tisíc Čechů, z toho jen asi polovina s cestovními kancelářemi. Odborníci proto leteckým zájezdům na hory velkou šanci nedávají. Nabídky podle nich nejspíš využijí jen nároční zájemci.
Většina zájezdů na hory je totiž podle mluvčího Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamury do Rakouska, kam se jezdí auty nebo autobusy. CK ČEDOK v minulosti letecké zájezdy do hor už nabízela, ale byl o ně mizivý zájem. „Nyní zajišťujeme tento typ dopravy na vyžádání,“ dodal marketingový ředitel CK ČEDOK Tomáš Brejcha.