Cestovní kanceláře lákají klienty na nové typy zájezdů i destinací

Praha – Cestovní kanceláře se snaží i během krize oslovit co nejvíce klientů. Přichází proto s nabídkou nových typů zájezdů i destinací. Například CK Fischer začala prodávat letecké zájezdy do hor či Ameriky, konkurenční ČEDOK a Exim Tours zase chtějí uspět s rozšířenou nabídkou exotiky. Rozšiřuje se i nabídka poznávacích a sportovních zájezdů, či relaxačních dovolených u moře. Během léta se v porovnání s uplynulým rokem vydalo k moři letadlem až o třetinu méně lidí.

Průměrná cena lyžařského zájezdu z Prahy do Ženevy letadlem se pohybuje kolem 13 tisíc korun. CK Fischer tak nabízí lyžování v zahraničí za dvojnásobek ceny trhu. „Očekáváme, že v prvním roce by s námi odjelo zhruba 10 tisíc klientů, což jsou necelá 4 procenta z trhu. Za hory utržíme zhruba 130 milionů korun,“ uvedl výkonný ředitel CK Ficher Jiří Jelínek.

Podle odhadů loni odjelo do zahraničí na lyže asi 600 tisíc Čechů, z toho jen asi polovina s cestovními kancelářemi. Odborníci proto leteckým zájezdům na hory velkou šanci nedávají. Nabídky podle nich nejspíš využijí jen nároční zájemci.

Reportáž Hany Vorlíčkové a Marie Korseltové (zdroj: ČT24)

Většina zájezdů na hory je totiž podle mluvčího Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamury do Rakouska, kam se jezdí auty nebo autobusy. CK ČEDOK v minulosti letecké zájezdy do hor už nabízela, ale byl o ně mizivý zájem. „Nyní zajišťujeme tento typ dopravy na vyžádání,“ dodal marketingový ředitel CK ČEDOK Tomáš Brejcha.