AAA Auto vyhrály nad recesí, loni se vrátily do černých čísel

Praha - Autobazary AAA Auto se loni vrátily k zisku ve výši 1,2 milionu eur. Ještě předloni kvůli propadu prodejů vyvolanému ekonomickým zpomalením a nevhodné expanzivní strategii skončily ve ztrátě 32,4 milionu eur. Zpět do zisku autobazarům pomohly úspory v nákladech. Tržby jim i v roce 2009 klesly o 44 procent na 165,1 milionu eur.

„Rozsáhlý restrukturalizační program spuštěný AAA Auto na počátku roku 2008 přinesl očekávané výsledky a skupina dosáhla primárního cíle, kterým byl návrat k ziskovosti za celý rok 2009,“ uvedl generální ředitel AAA Auto Anthony Denny.

Součástí úsporných opatření bylo snížení provozních nákladů o polovinu na 31,9 milionu eur. Personální náklady klesly o 51 procent a marketingové výdaje o 43 procent.

Strategií skupiny v době ekonomické recese je soustředit se pouze na nejziskovější trhy v České republice a na Slovensku a upřednostnit ziskovost před růstem a vykazováním vysokých prodejních objemů. Firma proto investuje především do nejlépe prodejných modelů.